سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

Ip Man 2 / Yip Man 2

نام فیلم: ییپ مان 2

بازیگران: دانی ین – لین هانگ – سیمون یان

نویسنده: ادموند وونگ

کارگردان: ویلسون ییپ

108 دقیقه؛ محصول هونگ کونگ، چین؛ سال 2010

 

ضعیف تر از قسمت اول

 

خلاصه ی داستان: استاد ییپ مان حالا آموزشگاهی باز کرده و منتظر شاگردانی ست که در آنجا ثبت نام کنند. اما بقیه ی استادانی که در همان شهر، آموزشگاه دارند، به ییپ مان می گویند که تا وقتی با همه ی اساتید شهر مبارزه نکرده و شکستشان نداده، اجازه ندارد در آنجا آموزشگاه باز کند ...

 

یادداشت: مثل قسمت اول، شخصیت باورپذیری از ییپ مان به تصویر کشیده می شود که با اغراق های سنتی اینگونه فیلم ها، کاملاً متفاوت است؛ ییپ مان سیگار می کشد، به جز آموزش وینگ چون، کار دیگری ندارد که انجام بدهد و همین امر باعث می شود هیچ وقت پول نداشته باشد و خانواده اش در مضیقه باشند. ( او به اولین شاگردی که تازه از در داخل می آید، درخواست شهریه می کند! ) هنگامی که در شرایط بحرانی و خطرناکی گیر می افتد، ترجیح می دهد فرار کند تا بماند و کشته شود. این خصوصیات که از قسمت اول، شاهدش هستیم، از ییپ مان چهره ای انسانی و قابل قبول می سازد که تماشاگر را با خود همراه می کند. اما در این قسمت سازندگان دست گذاشته اند روی احساسات ناسیونالیستی و نسبت به قسمت اول فیلم، کمی در دام شعارگویی و احساسات گرایی افتاده اند. مبارزه ی ییپ مان با مرد انگلیسی غول پیکر و کلاً انگلیسی های بدی که در داستان می بینیم، کمی کار را کلیشه ای کرده است.                     

 وقتی احساسات ناسیونالیستی غلبه می کند ...


ستاره ها: 



یادداشت قسمت اول فیلم "ییپ مان" در همین وبلاگ



از دوستان عزیزی که قصد دارند از این یادداشت در سایت و یا وبلاگشان استفاده کنند تقاضا دارم نام این وبلاگ را به عنوان منبع ذکر نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد