سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

[ ویل دورمر:من امثال تو رو می شناسم. تو برای من معما نیستی ... ]

 ویل دورمر ( آل پاچینو ) به والتر فینچ ( رابین ویلیامز ): من امثال تو رو می شناسم. تو برای من معما نیستی همونطور که مستراح برای لوله کشا معما نیست.       

 

"بی خوابی"، کارگردان: کریستوفر نولان

 

***

 

اسمرالدا (آنجلا جونز): اسمت چیه؟

بوچ (بروس ویلیس): بوچ.

اسمرالدا: معنیش چیه؟

بوچ: من آمریکایی ام عزیزم. اسمای ما معنی نداره.

 

"داستان عامه پسند"، کارگردان: کوئنتین تارانتینو

 

***

 

فرانک کادیلاک (نیکلاس کیج ): تو به سرنوشت اعتقاد نداری؟

  لیز ( جسیکا بل ): حتی اگه وجود داشته باشه، نمی خوام بدونم. منظورم اینه که اگر هر حرکتی که انجام میدی از قبل مقدر شده باشه، زندگی دیگه نمی تونه جالب باشه.

 

"بعدی"، کارگردان: لی تاماهوری

 

***

 

رت باتلر( کلارک گیبل ) به اسکارلت اوهارا (ویوین لی ): من نمی‌تونم تمام عمرمو صبر کنم تا تو رو از چنگ شوهرات دربیارم.

 

"بربادرفته"، کارگردان: ویکتور فلمینگ

 

***

 

 کلارا ( جوآن وودوارد ): اولین بار وقتی به چشمای آبیت نگاه کردم فهمیدم ما به درد هم نمیخوریم و من نمیتونم علاقه ای به تو داشته باشم و اینکه تو چقدر میتونی بی رحم باشی.

 بن کویک ( پل نیومن ): تو درست فهمیدی اما فقط رنگ چشمامو.

 

" تابستان گرم و طولانی"، کارگردان: مارتین ریت

 

***

 

رضا مارمولک (پرویز پرستویی): من به عنوان نماینده تام الاختیارِ خداوند در این محله و تمام محله ها، به شما می گویم که بروید حالتان را بکنید ولی اسراف نکنید!

 

"مارمولک"، کارگردان:کمال تبریزی

 

***

 

حمید هامون (خسرو شکیبایی): تو می‌خوای من اونی باشم که واقعاً تو می‌خوای من باشم؟ اگه من اونی باشم که تو می‌خوای، پس دیگه من، من نیست. یعنی من خودم نیستم.


"هامون"، کارگردان: داریوش مهرجویی