سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

دانلود

"لاکومبه، لوسین" فیلمی ست محصولِ سال 1974 ساخته ی لویی مال. لوسین نوجوانی ست که به شکلی کاملاً اتفاقی وارد ارتش آلمان ها می شود و به عنوان جاسوس با آنها همکاری می کند و این در حالیست که عاشق دختر خیاط معروفی می شود که یهودی ست. وقتی لوسین را از همان ابتدا در حال شکار حیوانات می بینیم، مال، پرسشی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند: انسان، جنگ و خشونت را آغاز می کند چون خشونت طلب و خشن است یا چون جنگ ـ به علت هایی مثل جهل و منفعت طلبی ـ آغاز می شود، خشونت در وجود بشر ریشه می دواند؟ لویی مال تقریباً پاسخش روشن است: خشونت ذات بشری ست و تکه ی جدانشدنی روحش. انسان اتفاقاً خشونت و قدرت طلبی را دوست دارد، حالا چه کشتن یک حیوان باشد و چه کشتن یک آدم برای نجات دادن معشوق. 

 

لینک دانلود ( حجم: 9 مگابایت )

 

ما از همان ابتدا لوسین را در حال شکار حیوانات می بینیم و این "سکانس" مربوط است به یکی از همین صحنه های دلخراشِ کشتنِ یک مرغ که بدون هیچ ترفند سینمایی شکل می گیرد و به این راحتی ها هم از ذهن بیرون نخواهد رفت. یک صحنه ی کاملاً "میشاییل هانکه ای" که اگر فیلم این دور و زمانه ساخته شده بود، به این راحتی ها اجازه نمی دادند تا چنین لحظه ای را فیلم برداری کنند. اما یک لینک دانلود دیگر هم گذاشته ام که مربوط است به یک گاف سینمایی در این فیلم. یافتن گاف های سینمایی یکی از دلمشغولی های مهم و بامزه ی عالم سینماست.

 

لینک دانلود ( حجم: 8 مگابایت )

 

 هنگام دیدن فیلم، متوجه این به قول خودمان "سوتی" شدم که دیدنش خالی از لطف نیست. وقتی پیرزن دارد به حشره ی روی برگ نشسته نگاه می کند، به قسمتِ پایینِ سمتِ راستِ کادر دقت کنید.  

نظرات 2 + ارسال نظر
ری را ( میلاد بادلی ) چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 23:31 http://rirafilm.blogfa.com/

سلام
عالی بود

ممنون.

محمد پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 13:00 http://www.tala-mes.blogfa.com

سلام
من تازه یه وبلاگ در مورد سینما راه اندازی کردم.
خواهش میکنم کمکم کن[لبخند]

گرچه می دانم این یک کامنت مثلاً تبلیغاتی ست و همین جمله برای دهها وبلاگ دیگر هم فرستاده شده اما با اینحال منتشرش کردم تا اگر کسی دوست داشت، به ایشان کمک کند!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد