سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

The Cabin in the Woods

نام فیلم: کلبه ای میان جنگل

بازیگران: کریس همسوورث ـ کریستن کانلی و ...

فیلم نامه: جاس ودُن ـ درو گدار

کارگردان: درو گدار

95 دقیقه؛ محصول آمریکا؛ سال 2011

 

کُند ذهن یا باهوش؟!

 

خلاصه ی داستان: چند جوان برای گذراندن تعطیلات به کلبه ای جنگلی می روند ...

 

یادداشت: واقعیتش این است که دوستی دارم که در دیدن فیلم شدیداً سخت گیر است. یعنی معمولاً سراغ ندارم که درباره ی فیلمی واژه های "عالی" و "فوق العاده" و این چیزها را به کار ببرد. او بعد از دیدن این فیلم، آنقدر هیجان زده بود که فوری به من اس ام اس داد و گفت فیلم فوق العاده ای ست. خلاصه مدتی کنجکاو بودم که این چه فیلمی ست که اینگونه دوستِ سخت گیر من را به هیجان وا داشته. به هر ترتیبی بود تهیه کردم و دیدمش و در کمال تعجب، چیزی جز پشیمانی برایم حاصل نشد. اولش، حدسم این بود که قرار است یک اتفاق جدید در داستانِ چند جوان سرخوش که به کلبه ای میان جنگل می روند و بعداً یکی یکی سر به نیست می شوند، بوجود بیاید. تعریف های دوستم از عالی بودن فیلم و سرنخ هایی که ابتدای داستان داده می شود، من را مطمئن کرد که قرار است یک اتفاق جدید در این داستانِ کلیشه ای بیفتد و مسیر  عوض شود. همین اتفاق هم می افتد و به شکلی زیرکانه، با انتظارات ما درباره ی کلیشه های فیلم های اسلشری در ساب ژانرِ جوانانی الکی خوش که به خانه ای شیطانی پا می گذارند و همگی می میرند به جز یکی دو نفر، بازی شود. تا اینجا همه چیز متفاوت به نظر می رسد. امیدوار می مانم تا به جواب سئوالاتم برسم اما هر چه فیلم جلوتر می رود، گنگ تر و نامفهوم تر می شود. ماجرا چیست؟! این جوان ها دقیقاً دست چه آدم هایی افتاده اند؟! قضیه ی آن موجودات ترسناک و عجیبی که هر کدام در قفسی گیر افتاده اند چیست؟ آن موجودات ناپیدایی که یکی از آدم بدهای داستان "خدایان باستان" می نامدشان، دقیقاً چه هستند؟ هر چه جلوتر می روم، فیلم آشفته تر و پر سر و صداتر و نامفهوم تر می شود تا جایی که سر درد به سراغم می آید. من واقعاً نفهمیدم ماجرا از چه قرار است. آیا ذهن من زیادی کُند است یا دوست من و آنهایی که از فیلم تعریف کرده اند، زیادی باهوش و فیلم شناس؟


  بازی با کلیشه ها اما ...


ستاره ها:  

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین رازی زاده چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 14:45

salam
باید بگم فیلم ب این شیطان پرستی تا بحال ندیده بودم
اول نمیخواستم ببینم اما وقتی دیدم فهمیدم ک چ فیلم مهمیه.
مطمینا از این فیلم بعدها بیشتر میشنویم

سلام
متوجه نشدم!

دکستر سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 18:58

سلام.
خودتون رو خسته نکنید. فیلم در یک کلام "مزخرفی" بیش نیست. جالب اینکه خیلی از منتقدها ازش تعریف کردن!

سلام
راستش در به کار بردن کلمه ای که شما به کار بردید، کمی مماشات کردم. سعی کردم جلوی خودم را بگیرم. پس یک نفر موافق من هم پیدا شد بالاخره!
خوشحالم که همچنان خواننده اید.

دکستر سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 20:50

خواهش می کنم.
راحت می تونم بگم سلیقه ی خیلی عجیبی، حداقل توی انتخاب فیلم هاتون برای دیدن دارید. خیلی از فیلم هایی که معرفی کردید رو من اصلاً اسمشون رو نشنیدم! حالا موندم شما از کجا پیداشون می کنید. و گمون هم نکنم که چیزایی مثل امتیاز IMDB برای دیدن فیلمی، براتون مهم باشه، چون اینجا همه جور فیلمی دیدم(چون خودم هر فیلمی نمی بینم مخصوصاً خزعولات اکشن و ترسناک هالیوودی؛ مگه واسه تنوع). البته اونایی رو که دیدم، خیلی جاها نظرم با نظرات شما متفاوت هست. اما معلومه که علاقه ی زیادی به سینمای کلاسیک دارید. چندتا پیشنهاد، اگه ندیدید:
http://www.imdb.com/title/tt0040725/
http://www.imdb.com/title/tt0067778/
http://www.imdb.com/title/tt0061065/
http://www.imdb.com/title/tt0054248/
http://www.imdb.com/title/tt0047469/
http://www.imdb.com/title/tt0057495/
http://www.imdb.com/title/tt0154420/
http://www.imdb.com/title/tt0068883/
در آخر اینکه دست به قلم خوبی دارید.
موفق باشید.

همه ی فیلم های پیشنهادی شما را دیده ام، به جز "کفش قرمز" پاول. ذاتاً "زمزمه های قلب" لوئی مال از فیلم های محبوب عمر من است.
ممنون از شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد