سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

We Have a Pope / Habemus Papam

نام فیلم: ما یک پاپ داریم

بازیگران: میشل پیکولی – نانی مورتی – رناتو اسکارپا و ...

فیلم نامه: نانی مورتی – فرانچسکو پیکولو – فدریکا پونترمولی

کارگردان: نانی مورتی

102 دقیقه؛ محصول ایتالیا، فرانسه؛ سال 2011

 

مردی که نمی خواست پاپ باشد

 

خلاصه ی داستان: بعد از مرگ پاپ، کاردینال ها دور هم جمع می شوند تا پاپ جدیدی انتخاب کنند. در نهایت کسی که به عنوان پاپ انتخاب می شود، حاضر به ادای سخنرانی نیست چرا که احساس می کند توانایی کشیدنِ این بار سنگین را ندارد. اصحاب کلیسا هر طور شده می خواهند او را راضی به این کار کنند ...

 

یادداشت: فیلم با چندین ایده ی بکر و جالب داستانش را جلو می برد، از پاپی که مسئولیتش را قبول نمی کند تا روانشناسی که برای او می آورند تا از لحاظ روانی، پاپ را آماده ی پذیرش موقعیتش بکند و تا فرار پاپ و باقی ماجرا. از همه جالب تر، موقعیتی ست که بعد از فرار پاپ شکل می گیرد؛ کسی را در اتاق پاپ می گذارند تا هنگام غیابِ او، کاردینال ها، سایه ای را از پنجره ببینند و به چیزی مشکوک نشوند. اما به نظرم همه ی این موقعیت های جذاب، در نهایت به ثمر نمی نشینند و نیمه کاره رها می شوند. مثلاً ماجرای آن روانشناس که مورتی نقشش را بازی می کند، چندان عمقی نمی یابد و برخلاف تصورم تاثیر چندانی هم روی داستان ندارد. از طرف دیگر، پاپ هم که فرار می کند و وارد جامعه می شود تا شاهد تغییرش باشیم، شخصیت چندان عمیقی نیست. سیر تحول او تا رسیدن به نقطه ی نهایی، گنگ و نامفهوم است. ماجرای تئاتر بازی کردن او هم چندان در چارچوب اثر جا نمی افتد و باز هم پادرهوا رها می شود.


                       تردید ...


ستاره ها: 

نظرات 2 + ارسال نظر
مهران سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 00:28 http://www.fozoolbache.mihanblog.com

نصف آرشیو تو خوندم ،دید باز و قلم شیوایی داری
به منم سر بزن+تبادل لینک

ممنونم اما من تبادل لینک نمی کنم.

نسیم سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 12:25 http://delgapp.blogfa.com

سلام. من شما رو سالهاست می شناسم. من همیشه اسمتون رو توی مجله فیلم میدیدم و همیشه توی ذهنم بودین نمیدونم چرا؟ یعنی فکر کنم این خودش یک سوژه فیلم بشه که اسم یه ادمو یه عمر بشناسی و برات مثل یه دوست باشه.
چی نوشتم؟ ببخشید موضوع لااقل برای من خیلی جالبه. حالا برم نوشته هاتون رو بخونم.

برای من جای خوشحالی دارد و ممنون از اظهار لطفتان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد