سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

[ من عقیده دارم که انسان تغییر نمی کند ولو ... ]

ـ من عقیده دارم که انسان تغییر نمی کند ولو یکصدهزارسال از او بگذرد. یک انسان را اگر در رودخانه فرو کنید، به محض اینکه لباس های او خشک شد، همان است که بود. یک انسان را اگر گرفتار اندوه نمایید، از کرده های گذشته پشیمان می شود ولی همین که اندوهِ او از بین رفت، به وضع اول برمی گردد و همانطور خودخواه و بی رحم می شود. چون شکل و رنگِ بعضی از اشیاء و کلماتِ بعضی از اقوام تغییر می کند و بعضی از اغذیه و البسه ی امروز متداول می شود که دیروز نبود، مردم تصور می نمایند که امروز غیر از دیروز است. ولی من می دانم که چنین نیست و در آینده هم مثل امروز و مانند دیروز، کسی حقیقت را دوست نمی دارد.

                                                        از مقدمه ی کتاب "سینوهه، پزشک مخصوص فرعون"