سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

Bullhead / Rundskop

نام فیلم: کله گاوی

بازیگران: ماتیاس چوینائرتس – ژروئن پرکوال و ...

فیلم نامه و کارگردان: مایکل. آر. راسکام

124 دقیقه؛ محصول بلژیک؛ سال 2011

 

گاو خشمگین

 

خلاصه ی داستان: جکی، جوانی ست که مثل یک گاو قوی و زورمند و عضلانی ست. او همراه پدر و مادرش در یک گاوداری زندگی می کند و برای هر چه بیشتر عضلانی شدن، از هورمون هایی استفاده می کند که برای جلو انداختن رشد گاوها، از آنها استفاده می کنند. این کار باعث می شود جکی هر روز زورمندتر شود. این کار او دلیلی دارد و غم بزرگی در دل اوست ...

 

یادداشت: لحن این یادداشت شدیداً احساسی ست. این را همین اول گفتم تا کسانی که شاید دنبال مباحث منطقی باشند، عصبانی نشوند. چون نمی توانم موضوع اصلی را لو بدهم و لذت کشفش را از خواننده بگیرم، پس سعی می کنم تنها احساسم را هنگام دیدن فیلم به اشتراک بگذارم تا چیزی برای گفتن داشته باشم. ای کاش آن دو تا تعمیرکار لوس در فیلم نبودند. ای کاش وقتی فیلم به آنها می رسید، لحنش را تغییر نمی داد و کمدی نمی شد. ای کاش نویسنده، آدم های اضافی را دور می ریخت و روایتش را سرراست تر می کرد و ای کاش آن رویارویی پایانی که اینهمه منتظرش بودیم، تاثیرگذارتر می شد. این فیلم نابودتان خواهد کرد. این فیلم بدجوری یقه تان را خواهد چسبید. ایده ی منحصربه فردش ( که گفتم، نمی خواهم لو بدهم ) میخکوبتان می کند و تلخی اش تا عمق وجودتان نفوذ خواهد کرد و تکانتان خواهد داد. این فیلم، که نامزد اسکار هم هست، واقعاً فیلم عجیبی ست. قدرتش از ایده ی منحصر به فردی می آید که تاکنون سابقه نداشته و یا الاقل من به یاد ندارم. بازی بازیگر نقش جکی، با آن عضلاتِ برآمده، قلبتان را به درد خواهد آورد. در نمایی ضدنور، او را مثل گاوی می بینید و درست همینجاست که فیلم نشانمان می دهد زندگی این جوان آنقدر با گاوها گذشته که انگار به خودشان تبدیل شده. خودش می‌گوید: «همیشه مث این گاوا بودم. هیچ وقت نمی‌دونستم چطور می‌تونم یه نفرو برای خودم نگه دارم. این گاوا، مث زن و بچه ی من شدن.» اما حکایت عشق او، حکایت غم انگیزی ست که هر چه بگویم، داستان را لو خواهم داد و دوست ندارم این کار را بکنم. جکی همیشه تنهاست و با هیچ هورمونی هم تنهایی اش پر نمی شود. لطفاً این فیلم را ببینید و تلخی اش را با تمام وجود احساس کنید و لذت ببرید. من به جز این فیلم و «جدایی نادر از سیمین» که نامزد اسکار هستند، سه فیلم دیگر را ندیده ام. اما اگر بخواهم از بین این دو فیلم، به یکیشان اسکار بدهم، مطمئناً همین فیلم را انتخاب خواهم کرد. توصیه ام به دوستانی هم که می خواهند دی وی دی زیرنویس دار فیلم را ببینند این است که زیرنویسش را از سایت زیرنویس فارسی دانلود کنند چون زیرنویس نسخه ی دی وی دی، شدیداً افتضاح و بی معنی ست.


 برنده ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان!


ستاره ها: 

نظرات 1 + ارسال نظر
hamidreza پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 00:04 http://ok-love7.blogsky.com

خسته نباشی
و همیشه موفق باشی

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد