سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

The Beat That My Heart Skipped

نام فیلم: ضربانی که قلبم از آن گریخت

بازیگران: رومن دوریس – نیلس آرستراپ

نویسندگان: ژاک اودیار – تونینو بناکویستا براساس رمانی از جیمز توبک

کارگردان: ژاک اودیار

107 دقیقه؛ محصول فرانسه؛ سال 2005

 

انگشت ها

 

خلاصه ی داستان: توماس، جوان شری ست که با کارهای خلافش، محله را بهم ریخته است اما در عین حال او یک روح لطیف هم دارد که از مادرش به ارث برده؛ او عاشق نواختن پیانوست ...

 

یادداشت: قبل از هر چیز باید به شباهت عجیب بازیگر نقش توماس، یعنی رومن دوریس به شهاب حسینی اشاره کنم. مخصوصاً در مواقعی که می خندید یا یک حالت خاصی به چهره اش می داد، این شباهت بیشتر هم می شد و آدم را به تعجب وامی داشت. اما درباره ی خود فیلم؛ بهرحال فکر می کنم رمان «انگشت ها» نوشته ی جیمز توبک که در سال 1978 نوشته شده، و این فیلم از روی آن اقتباس شده، حتماً باید خیلی بهتر از فیلم باشد. نیمی از توماس به پدرش رفته؛ خلافکار و درگیر خرده جنایت هایی که باعث بدنامی اش شده اند و نیم دیگر او به مادر از دست رفته اش که پیانسیت قهاری بوده. توماس علناً زندگی دو گانه ای را تجربه می کند و کل فیلم به همین ماجرا می پردازد بدون اینکه داستان چندانی را دنبال کند. حتی گاهی همان خرده داستان هایی هم که روایت می شود، چندان روشن نیست. مثل قضیه ی کارهای خلاف توماس که بالاخره نفهمیدم چیست.


  انصافاً شبیه نیست؟!!!


ستاره ها: 


از دوستان عزیزی که قصد دارند از این یادداشت در سایت و یا وبلاگشان استفاده کنند تقاضا دارم نام این وبلاگ را به عنوان منبع ذکر نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد