سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

سینمای خانگی من

درباره ی فیلم ها و همه ی رویاهای سینمایی

Divorce Italian Style / Divorzio all'italiana

نام فیلم: طلاق به سبک ایتالیایی

بازیگران: مارچلو ماستوریانی – دانیلا روچا – استفانیا ساندرلی

نویسندگان: انینو د کونچینی ـ پیترو جرمی ـ آلفردو جیانتی براساس داستانی از خودشان

کارگردان: پیترو جرمی

105 دقیقه؛ محصول ایتالیا؛ سال 1961

 

مچ گیری 

 

خلاصه ی داستان: دون فردیناندو، نجیب زاده ای ست که دلش پیش دختری زیبا گیر کرده اما همسر لوس و خسته کننده اش، مانعی برای رسیدن او به دختر مورد علاقه اش است. دون فردیناندو که از همسرش متنفر است تصمیم می گیرد او را به شکلی از سر راه بردارد. راههای مختلفی برای این کار وجود دارد اما بهترین راهی که قانون هم بر آن صحه می گذارد، گرفتن آتویی از زن است ...

 

یادداشت: ( لوکوموتیوران) پیترو جرمی یکی از مهمترین فیلم های دهه ی پنجاه سینمای ایتالیا محسوب می شود. دهه ای که نهضت نئورئالیسم ایتالیا دیگر افول کرده بود و این کارگردانانی مثل آنتونیونی و فلینی بودند که جانی دوباره به سینمای آن سال های ایتالیا دادند و سبک شخصی خود را پایه گذاری کردند که در این میان پیترو جرمی هم از کسانی محسوب می شود که بهرحال کم و بیش، نقشی در این زمینه ایفا کردند. فیلم، نامزد اسکار بهترین کارگردانی و برنده ی اسکار برای بهترین فیلم نامه  و بهترین بازیگر مرد نقش اول یعنی مارچلو ماستوریانی بوده. لحن شوخ و بامزه ی فیلم با بازی فوق العاده ی ماستوریانی که اصلاً تلاش نمی کند بانمک به نظر برسد اما کاملاً هم به نظر می رسد، دو برابر شده است. فیلمی مفرح و بامزه از تلاش های یک مرد ثروتمند و جذاب برای از بین بردن همسرش تا به دختر زیبای دیگری برسد. تلاش هایی که مرحله به مرحله دیوانه وارتر و احمقانه تر به نظر می رسد تا برسیم به نمای پایانی فیلم و اوج کار. جایی که دلمان به حال این مرد میانسال می سوزد و به حماقت همه ی کارهایش پی می بریم. در لحظه ای که ابراز خوشحالی می کند از اینکه وارد چهل سالگی شده و تازه قرار است زندگی مورد علاقه اش را آغاز کند و درست در لحظه ای که کنار یار نشسته و از لعل لبانش خوشه می چیند، اتفاق دیگری در حال رخ دادن است. اینجاست که تازه پی می بریم همه ی این کارها و کشتن همسرش، برای هیچ بوده.

                 

      ... شنود مکالمه ی همسر. مدرکی که می توان توسط آن کارِ زن را یکسره کرد                          

                           

   :ستاره ها


از دوستان عزیزی که قصد دارند از این یادداشت در سایت و یا وبلاگشان استفاده کنند تقاضا دارم نام این وبلاگ را به عنوان منبع ذکر نمایند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نادر شنبه 12 آذر 1390 ساعت 00:12 http://nadershop.com

سلام جالب بوداحسنت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد